puzzles

Alla inlägg under januari 2014

Av Emilia - 28 januari 2014 14:44

Hej!

Idag hade vi HK :D Vi lagade fiskpinnar, potatismos, tzatsiki, drömtårta och ananaspaj. Vi fick en hemuppgift också där vi skulle laga en middag, efterrätt/förrätt och bakverk åt minst 3 gäster. Så vi ska se va de blir men jag gillar denna uppgift. Jag älskar att laga mat och baka och jag har gjort 3-rätters åt mina föräldrar ganska många gånger så detta är nått för mig. 

Men kl 17 har jag dans och vi ska tydligen stå på händer och hjula vilket inte riktigt är min passion.... ja suger verkligen på de, men de är väl bara å försöka. 


Förresten... de har stängt ner 3:an på ÅLAND!!!!! :'( Bara för att vinter OS börjar om 10 DAGAR!!!!!


Men jag vet ju redan att de sku sku stänga ner den tills OS börjar men de e 10 dagar kvar! E inte de lite onödigt? Jag brukar ju bara se på den kanalen... Så nu blir de å se på pensionärsprogram och TV-Shop....


Ikväll (efter dansen) Ska jag prova en sminkning , för alla ♥ dag som ja hitta på youtube så om den blir bra får jag väl göra en video :P



Ha Det Bäst! :)

Av Emilia - 26 januari 2014 17:20

Heej!

Då var denna vecka slut och dags med en för en ny skolvecka...

Jag har finska och engelskaord tills imorron... det borde vara förbjudet att ha läxor över helgen

Men idag såg jag på Be my valentine å snart är det alla ♥ dag en det är ju inte kul om man inte har en "valentine"

Hur brukar ni fira alla ♥ dag? om ni gör de, skriv gärna i kommentrerna om vad man ska/borde göra. Har ni nått alla ♥ dags minne så kan ni skriva de också :)


Men imorr on e det åndag å egentligen ingen konstig dag.


Nu ska ja skriva lite svenska grammatik :)


Ha Det Bäst! ♥


PS. Videon jag sa att ja skulle göra i helgen kommer upp under veckan... jag har haft mycket att göra under helgen så jag har inte hunnit :( men jag lägger upp den när jag hinner :)

Av Emilia - 24 januari 2014 18:33

Äntligen är det FREDAG!!! Denna vecka har gått fruktansvärt långsamt, och den har varit såååå långsam! Men nu e de fredag och jag får äntligen sova ut ;)


Men i helgen händer de inge spännande, men jag ska göra en yt film imorron tror jag så vi ska se vad de blir. 

Jag funderar även på att göra en no mirror makeup challenge (när man sminkar sig utan spegel) så rösta i rutan i menyn till vänster :)


Idag var jag med mamma till Maxinge, så jag köpte läsglasögon åt mig och sen var vi på "tyger och sånt" och köpte tyg till en klänning som jag ska sy på syslöjden i skolan. Jag sätter ut bild sen när den blir klar :D


Men nu är det fredag och jag tänkte ge tips på låtar som jag antagligen kommer lyssna på ikväll ;)



Trevlig Helg! ♥

Av Emilia - 23 januari 2014 12:08

Hej!
Då sitter man hos tandläkaren med manda å 4 andra.... å de e 'baraaaa' 2 timmar kvar..... men aja.

Jag är galet hungrig för jag kom sent till skollunchen å när vi satt där å åt så stormade alla sjuor in (de va Hamburgare idag) så ja åt locket på en hamburgare, de va min lunch.... sen missar ja mellanmålet när ja e hos tandläkaren och då får ja typ en smörgås elr ett glas saft på skriftskolan så jaa.... vid fem tiden får ja äta nästa gång..... :/
Men ha en fortsatt bra skoldag! :)

Av Emilia - 21 januari 2014 19:03

Heeej!!!

Idag har det inte hänt ett skvatt!! Förutom att jag va i skolan å sen på dans ;) 

Men de va väl ingen konstig dag direkt. Vi hade hemkunskap och vi lagade vegetariskt, vilket jag älskade :P

Och nu skypar jag med Sofia ♥♥♥♥♥♥ 


Men jag tänkte i alla fall bjuda på en bildbomb om 2013 :D


Enjoy!


 

Nyår!


Vi var på Teneriffa i 2 veckor under sportlovet

   

Klassresa till Sverige, Barnens Ö

 

Jag fick/betalade min efterlängtade Samsung Galaxy S3

 

Jag åkte till Ullared under sommarlovet

 

Diggiloo 2013

 

ROCK OFF!!!!!! ♥

 

Jag fick linser

 

Jag fyllde 14 år :P

 

Jag började i skriftskolan

 

Jag och min familj var till ABBA-Museet under Höstlovet

Jag var Lucia i SKRIFTSKOLAN , FOTO: Sofia


De var mitt 2013 de, ni får gärna kommentera händelser som hände för er under 2013, både positiva och negativa :)


Ha Det Bäst! :)

Av Emilia - 20 januari 2014 18:08


Hoppas att ni gillade videon :)

Av Emilia - 20 januari 2014 14:59

Hej Hallååå!

Har ni haft en bra måndag?

Min måndag bestod av Spanska (underbart), Finska (HEMSKT!!!!) och Svenska ( förhör på pronomen    )

Jag hade halvdag för att jag var till fysioterapeut :/ Min rygg är sned så jag fick lite övningar så blir det nog bra   

Å ja fick HM paket idag    Fast de 3 byxorna var obekväma, kjolen var för liten och toppen va toppen    (för att få in en liten ordvits    )

Men nu ska jag klippa min film till youtube. 


Ha Det Bäst!   

Av Emilia - 19 januari 2014 17:07

Hej!

Då va jag tbx från mitt blogguppehåll igen, de e lite mycket nu och jag har varken hunnit eller haft lust att blogga.

Men nu kör vi nytt år!

De har väl inte hänt nått speciellt sen senast men ja tänkte lägga in några av mina julklappar :)

  Nicer dicer plus         Babyliss curl Secret                 Just dance 2014         Presentkort på hm, 50€                         Spansk ordbok        Deluxe       Zumba fitness 2    En ny kudde


De va några julklappar :)


Ha Det Bäst! :)

Presentation


Hej! Jag är en 15-årig tjej från lilla Åland! Jag bloggar om allt och lite till ;) Hoppas att du vill fortsätta läsa :)

Mail: puzzlesemilia@gmail.com
instagram: emiliamillimlzzz
Snapchat: emiliamillimlzz
Kik: mlzz
Twitter: Emiliamillimlzz

Vad tycker ni?

Vad ska jag göra för video?
 Morning och after school routine
 Back to school
 What's on my android
 Top 10 apps
 Get ready with me
 Case collection
 First time
 MakeUp and Wardrobe tour

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skriv till mig :)

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards